måndag 31 januari 2011

Fullt ös

Idag har det varit fullt ös på bygget! 10 man på plats, så skulle det vara varje dag ;) 2 gubbar fyllde taken med lösulls isolering, två gubbar borrade efter bergvärme, två gubbar drog el kablar och sist men inte minst de fyra stadiga snickarna :) så idag har det hänt saker, vi har nu bergvärmen fixad det var 49 meter ner till berget helt efter Figges beräkningar så där lyckades han! Vi har nu el doser framdragit till fönstren, en fin fast lampa i varje förnster, blir så bra! Det är nu färdig isolerat i alla tak och panelen är nu snart på plats runt hela huset. Ställningen är byggd för att användas till att lägga vårt röda tegeltak så ja nu händer det saker haha. Figge och jag har nu ikväll suttit med ritningen om hur vi skall ha resten av alla lampor/spotlights inte lätt det där med belysning men det blir säkert bra.
När jag läser vad jag har skrivit här så är det nästan så att tårarna kommer snart snart har vi ett hem igen! Folk undrar många gånger vad saknar ni mest? Jag säger bara det, ett hem, ett hem där man har sina egna saker och där jag kan slå upp en spik i väggen bara för att jag vill för det är MITT så åh vilken känsla snart snart är vi där.......o tänk när jag får min älskade ismaskin igen haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar