lördag 17 december 2011

Tävling

Idag har det varit hopptävling i Vimmerby. Vår stora tjej älskar hoppning! Hon var med på sin första tävling när hon var 6år, då var det blåbärshoppning som gällde, bommar på mark, fy vad nervös jag var redan då! Det är ett antal år sedan, nu är det riktiga hinder som gäller! Som min kära dotter säger, "det som är så bra med hopptävlingar mamma är att du inte kan skrika" haha ja här gäller det att bita sig i tungan för jag vet ju att det kan bli värre annars, skrämda hästar är inte att leka med haha, men det är inte lätt, fy! Alla dessa tävlingar har gjort att på väggen hänger det ett antal rosetter från clear round, felfri ritt. Men idag var det iallafall dags att för första gången ta hem  placeringen i 60cm, hon kom tvåa!!! Detta resulterade i första blåa rosetten!! Vilken lycka både för mamma och dotter! Men när man börjar komma upp på dessa höjder så är det både felfri ritt OCH bästa tid som gäller så FY va fort det gick idag, jag trodde hjärtat skulle hoppa ur mig, men shit va duktig hon var! Så stolt:).  Dotter efter  "mamma jag hade bara bestämt mig att idag skulle jag ta placering"  ja jag såg det....:)


Lyckliga tjejer, tvåan och trean:) på fina Bea och fina Pärla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar