tisdag 22 februari 2011

Gips

Nu händer det saker! Nu börjar väggarna att kläs in med gipsskivor och på måndag kommer målaren, jag hänger inte med......Igår blev vi uppringda av byggaren, "nu måste ni bestämma er för vad ni ska ha för kakel och klinker" så det var bara att ge sig iväg, så på en och en halv timma så var det klart, helt sjukt!I det stora badrummet kommer det bli ett mörkt golv med vita väggar och i det lilla badrummet kommer det att bli ett lite ljusare gråaktigt golv och lika vita väggar som i det stora, jag tor det blir fint. I min rosa tvättstuga blir det ett rätt så mörkt golv samma som vi kommer att ha i éntren. Känns bra att dessa beslut är tagna, jag fasar för när vi kommer till tapeterna haha.
 I dag ska vi ha byggmöte, spännande att höra vad han har att säga. Det är nu snart dags för Figge o mig att komma in i bygget, köket och tvättstugan det är vårt :)
Här är vår omtalade klädkammare, den främre delen är vanlig garderob mot hallen och den bakre delen är klädkammaren.

Barnens rum börjar nu bli färdiga med gips och allt

Stora toaletten, där i hörnet kommer badkaret att stå, med eller utan bubblor den frågan är inte klar än

Garaget blir riktigt fint, nu innan vi har samlat på oss en massa skräp så kommer vi att ha ett pingisrum här, till lillgrabbens stora förtjusning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar