måndag 25 april 2011

Tvättstuga

Nu så är vår tvättstuga klar! Det är bra det där med långhelg då blir det mycket gjort:) Jag ska väl erkänna att jag har inte gjort så mycket denna helg men men Figge har i allafall vetat sin plats så nu har vi en fin tvättstuga precis som jag hade tänkt mig, nu ska bara elektrikern göra sitt så kan vi sätta dit maskinerna där de ska vara. Badrummet börjar också ta form, blir riktigt bra!
Imorgon om tre veckor flyttar vi, hurra!!!! så himla skönt jag har funderat på om jag ska börja packa iordning men jag vet inte riktigt var jag ska börja, ingenting i köksskåpen är vårt så där finns det inget, barnen har sina leksaker i backar så där är det nästan redan gjort och jag vad äger jag, mina kläder o ja de behöver jag ju........min vän sa till mig, du kan ju börja plocka ner lakan och sånt i kassar så ja det skåpet kunde jag ju börja med, så det får bli lite sånt nu under påsklovet. Detta är lite min fasa att nu när vi flyttar till vårt hus det är först då vi kommer att känna hur lite saker vi har, det är lite som att vi har levt i en liten bubbla detta år....men det har varit kanon med denna lilla möblerade stuga så jag ska inte klaga. Det som blir bäst av allt är att plocka upp allt som står i fina kartonger här på övervåningen med fina saker som vi har köpt in under året så lite grejer har vi :)
TRE VECKOR!!!!!



Det är faktiskt klart i denna tvättstuga men när jag skulle ta de sista korten idag så tog batteriet slut i kameran.....så typiskt men man får iallafall en känsla av hur det ser ut

badrummet är som sagt snart klart, fogarna och en liten bit av golvet är kvar  svart golv o vita väggar riktigt basic,

I helgen kom även vårt bubbel på plats, det krävdes ett antal man för att lyfta detta på plats, tur att vi har många frivilliga runt omkring oss. Runt detta kommer det nu att börjas bygga trallgolv


premiärdopp! 38 grader varmt vatten

blir spännande och se vad det blir med denna trädgård, just nu är det bara jord högar överallt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar